.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت با تشكيل سازمان عمران سواحل

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور از ارائه طرح جامع سواحل شمالي به هيئت دولت در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش شمال نیوز مرتضی میرباقری عصر پنجشنبه در حاشيه بازديد از سواحل شهرستان نوشهر در گفتگو با مهر گفت: طرح جامع سواحل شمالي در آينده نزديك به هيات دولت ارئه خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور افزود: يكي از اهداف دولت يازدهم ايجاد فضاي اميد و نشاط در بين مردم است و بالطبع حوزه جغرافيايي شمال كشور و استان هاي شمالي بدليل حضور ميليوني مردم و گردشگران در اين مناطق براي ايجاد فضا اميد و نشاط در اولويت قرار دارد.

وي افزود: مساله سواحل و مناطق شمالي به عنوان اولويت برنامه هاي دولت تدبير و اميد قرار دارد و بدليل اينكه اين مناطق به عنوان حوزه ملي قلمداد مي شوند بايستي پشتيباني طرح ها و برنامه ها در اين مناطق نيز بصورت ملي ديده شود.

ميرباقري افزود: دولت براي ايجاد رضايت خاطر جمعيت ميليوني مردم و مسافران در سواحل شمالي برنامه وي‍ژه اي دارد و در كوتاه مدت هم بودجه طرح هاي سالمسازي دريا در سواحل شمالي از افزايش دو برابري برخوردار خواهد شد.

وي اضافه كرد: در ميان مدت برنامه سواحل شمالي به عنوان ربنامه ملي با اختصاص بودجه ملي ديده مي شود و در برنامه ششم نيز كه اواخر امسال چارچوب هاي آن طراحي مي شود بطور حتم برنامه سواحل شمالي با نگاه ملي در آن گنجانده خواهد شد.

وي تاكيد كرد: عليرغم همه اين برنامه هاي ملي و در جهت ساماندهي سواحل نيازمند آن است در مديريت هاي استاني نيز بلوغ بوجود بيايد تا طرح ها نتيجه بخش باشد.

قائم وزير كشور در خصوص دسترسي مردم به ساحل در استان هاي شمالي افزود: متاسفانه دسترسي مردم به ساحل در استان هاي شمالي بويژه در استان مازندران با مشكل همراه است كه در طرح جامع تلاش خواهد شد تا زمينه دسترسي مردم به سواحل افزايش يابد.

ميرباقري خاطرنشان كرد: در استان مازندران ۸۰ طرح سالمسازي دريا وجود دارد كه نيمي متعلق به بخش دولتي و نيمي ديگر مربوط به بخش خصوصي است كه اين تعداد بسيار كم است و اين تعداد امسال بايد دو برابر شود و طي يك برنامه پنج ساله تعداد طرح هاي سالمسازي در اين استان بايستي به ۵۰۰ طرح برسد.

وي تاكيد كرد: متاسفانه توزيع منطقي در خصوص اجراي طرح هاي دريا در سواحل استان در گذشته صورت نگرفته و انباشت تقاضاي مردم در استفاده از چند نقطه خاص باعث شده تا مشكلاتي در طرح هاي دريا وجود داشته باشد كه در اين خصوص بسياري از مناطق با ظرفيت هاي بالايي وجود دارد و نيازمند حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي است.

میرباقری خاطرنشان كرد: دولت آمادگي كامل براي ورود بخش خصوصي و سرمايه گذاري در سواحل را دارد ور در اين زمينه نيز دولت تمام تلاش خود را خواهد تا زيرساخت هاي لازم را فراهم سازد.

وي افزود: به سرمايه گذاران در اين زمينه وام ها و تسهيلات لازم نيز از سوي دولت اختصاص خواهد يافت تا شاهد اجراي طرح هاي بيشتري در سواحل شمالي كشور باشيم.

قائم وزير كشور در خصوص وضعيت تشكيل سازمان توسعه عمران سواحل استان‌هاي شمالي كشور گفت: دولت به هيچ وجه علاقه اي براي توسعه سازمان هاي دولتي ندارد و در خصوص سواحل شمالي نيز دولت بايد زمينه ساز و تعيين كننده استانداردسازي طرح هاي سالمسازي باشد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور تاكيد كرد: در جلسات بعدي هيات دولت در خصوص وضعيت تشكيل سازمان توسعه عمران سواحل استان‌هاي شمالي تصميم گيري خواهد شد هرچند جهت گيري دولت همچنان بر آن است كه متولي اصلي طرح هاي دريا خود وزارت كشور، استانداري ها و فرمانداري ها هستند و بدون آنكه از نظر تشكيلاتي باري را بر دوش دولت اضافه كنيم بايد سعي شود تا بودجه و امكانات و اعتبارات افزايش يابد.

وي همچنين در خصوص اهداف سفر خود به سواحل استان هاي شمالي گفت: اين سفر از آستارا آغاز شده و تا استان گلستان ادامه خواهد داشت و بدنبال سنجش ظرفيت مناطق ساحلي در استان هاي شمالي هستيم.

ميرباقري يادآور شد: جمع بندي اوليه در استان گيلان صورت گرفته و در استان مازندران و گلستان نيز جمع بندي نهايي انجام خواهد پذيرفت و مجموعه همه اين نيازسنجي ها و ظرفيت سنجي ها جهت تصميم گيري زيربنايي در قالب طرح جامع سواحل شمالي به هيات دولت ارائه خواهد شد.

وي همچنين طرح سالمسازي سيترا نوشهر را يكي از طرح هاي نمونه و ويژه سواحل شمالي كشور برشمرد و خواستار الگوبرداري طرح هاي درياي مناطق ديگر از طرح درياي ساحل سيترا نوشهر شد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.